SOCIAL MEDIA A REKLAMA

Media społecznościowe pełnią obecnie niezwykle istotną formę komunikacji marketingowej.

Są one wszechobecne, więc gdy jakaś firma decyduje się zaistnieć w Internecie, nie może pominąć swojej obecności w social media.

social media

Niezwykle szybki wzrost popularności mediów społecznościowych powoduje, że nawet tak skuteczne metody marketingowe, jaką było np. PPC (pay per click), w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy straciły swoją pozycję i ustąpiły miejsce komentarzom w social media czy recenzjom na blogach. Około 50% firm, które do promowania swojej działalności wykorzystują media społecznościowe, zrezygnowało z inwestowania w PPC i reklamy w internetowych wyszukiwarkach.
Na większości stron, np. z ofertą turystyczną (oficjalne strony biur podróży, hoteli, przewoźników lotniczych czy portale turystyczne, służące do wyszukiwania różnych obiektów i oceniania ich, etc.) można zauważyć obecność social media.

social media icons

Jedno kliknięcie przekierowuje nas na portal społecznościowy, gdzie możemy się swoją opinią na temat danej oferty czy obiektu, rozprzestrzeniając tym samym informacje na ich temat, dzięki czemu inni mogą zwrócić na nie uwagę.

Social media przynoszą zatem korzyści obu stronom – zarówno firmom, oferującym swoje usługi, jak i klientom!

Dodaj komentarz